[Úvodní stránka][Textové menu]
[Přihlásit se]

Letní tábor Lužnice '99
Lužnice '99

Motivace letošního tábora byla zasazena do Tolkienovy Středozemě, v čase po Bilbově cestě tam a zase zpátky a před Válkou o prsten. V průběhu prvního týdne jsme se dozvídali, že nás Bilbo pozval na další zlodějskou výpravu, tentokráte na naleziště diamantů, které kdysi objevil jeho praděd; v závěru jsme jej pak dobyli. Bilbo celou dobu putoval s námi, ale protože si již příliš zvykl na svůj Prsten, nemohl jej sundat a tak byl stále neviditelný. Každý den ráno nám však nechával dopis s pokyny na další etapu.

V soutěži jednotlivců děti získávaly prsteny za splněné úkoly a vyhrané závody; družiny bojovaly o zlaté a stříbrné mince.

Tábor začal jako obvykle v Suchdole, netradičně však špatným počasím. I přes to první den proběhlo rozdělení do družin, začátek motivace a příprava táborových krojů. Letos jsme zvolili barevná trika, na nichž byl zepředu nastříkán KOŘES a zezadu si každá družina navrhla a texbou nakreslila znak.

Pohled na táborové kroje zezadu

Večer pak proběhla první bojovka s prvním náročnějším okamžikem tábora: družiny dorazily na kraj pískovny, v dálce se na hladině houpala ukotvená loď, na břehu hořela svíčka. Úkol byl jednoduchý: zapálit svíčkou ze břehu svíčku na lodi. Nikdo netušil, že nejde o plavání a vody je všude maximálně po pás, a tak vždy proběhla vzrušená diskuse, kdo vlastně do vody půjde. Kuba nám ukázal své horší já...

Prevážení vody v lodi... Kuba a Mišák

Na Majdaléně jezdíme přes řeku s lodí plnou vody. Kolik se tam vejde? Rekordem se stává dvaadvacet kastrolů vody v jedné Vydře. Souběžně s tím opravujeme jednu ze Střel -- Michal jí dokázal bezmála zlomit špičku v jednom z jezů první etapy.

Stará řeka - Radka pod stromem Další etapa poprvé v historii Práčat vedla přes Starou řeku. Na začátku vyhlašujeme, že oběd bude až na hrázi Rožmberka. A už jedeme lesem. Nejdříve sem tam strom přes řeku, na dně čistý písek, prostě krása a pohoda. Lodě přehazujeme či podmačkáváme. Pak je stromů víc a víc, písek se mění v bahno, už to taková sranda není. V jednom z náročnějších míst Termit s Pilou vyskakují a řežou překážející strom je to jednodušší než přes něj dostávat celou flotilu. A pak nastává ten pravý boj, několikakilometrové křoví pokrývající celou hladinu řeky. Projet skrz je technicky a místy i fyzicky velmi náročné. V půl čtvrté konečně dorážíme na kraj Rožmberka; oběd nastává asi v půl páté -- nejpozdnější oběd ve známé táborové historii.

Soft na tábořišti 'Lužnice' - Zuzka Na tábořišti ve vesničce Lužnice je klid a pohoda. Děláme odpočinkový den, který zaplňujeme sportem, výletem po pochodových značkách lesem a koupáním v Rožmberku.

Veselí nad Lužnicí = hry s provazy. Přelézání celé družiny, kotě atd. V Soběslavi nám při sedmičkách ukradli jednu z kontrol. Je zde minigolfové hřiště, okamžitě tudíž organizujeme turnaj.A už jsme na Soukeníku, dostáváme se do půlky tábora. Celodenní výlet směr Morie (Chýnovské jeskyně), po družinách, s úkoly. Bohužel, ačkoli posledních několik kilometrů utíkáme, dorážíme více než hodinu po zavíračce. Aby nám to nebylo líto, běžíme ještě pět kilometrů na vlak.

Veselí nad Lužnicí - hry na laně - Michal, Mišák, Culík

Harrachovka - lezení - Orel Na Harrachovce se věnujeme lezení. Přímo přes řeku proti tábořišti má každý šanci si vyzkoušet svůj um na skalkách obtížnosti III až V.

Předposlední tábořiště na Lužničance. Pod Matoušem se po cestě sem totálně rozpadá jedna ze starých Vyder. Musí jet bez bagáže, háček sedí otočená čelem k němu, nohama ucpává díry, kterými by šlo prostrčit ruku, maximálním tempem vybírá... a nestíhá. Další den je odpočinkový přístavy, čísla.

Lužničanka - Štěpán trénuje přejezdy na C1

Ve středu se děti probouzí v táboře samy. Vedoucí zmizeli již v pět ráno. Děti samy balí, dělají snídani, parodují rozcvičku a nástup... a posléze odjíždějí směr Říhovky. Tam hned po postavení tábora začíná závěrečná bojovka. Vlakem a pěšky podle šifry do Dobronic, pak přespat na břehu řeky pod převisem. Ráno odchytit na řece plujícího obchodníka, získat informace. Slaňování na "bosých skalách", cesta s úkoly zpět. A večer bahenní bitva se zlými skřety o diamantové naleziště ve stráni pod Bechyní. Děti vítězí, těží diamanty. V táboře vážení, večer závěrečná děkovací bojovka. No a pak už jen neptunka, závěrečná večeře, táborák... a domů.

Říhovky - hromadné foto

Tábora se zúčastnilo 24 dětí a 13 vedoucích.